VARAA HUONE

PÄIVÄKERHO

Muistatte uutisen kuin tuhkana tuuleen kadonneista kerhotädeistä. Koko Kuopio muistaa omituisen tapauksen. Se oli kuukausia kaikissa otsikoissa. Kävellessänne ohi kerhotilan huomaatte jonkun livahtavan kerhotilan ovesta sisään ja oven jäävän tämän perässä raolleen. Päiväkerhon tilojenhan piti olla käyttökiellossa ja visusti viranomaisten sulkema. Kiinnostuksenne herää ja päätätte tutkia hiukan asiaa.

Hiivitte portaat alas läpi pikkuruisen eteisen tilaan, joka näyttää edelleen tavallisen päiväkerhon huoneelta. Mutta onko se? Samassa tajuatte, että koko tilasta ei löydy hahmoa, jota luulitte seuranneenne sisälle. Käännytte ja päätätte poistua ennen kun, joku huomaa teidän tunkeutuneen kielletylle alueelle.

Samassa ovi pamahtaa tuulen (tai jonkin muun) voimasta kiinni! Siihen on kuin tyhjästä ilmestynyt jykevä munalukko. Mitä juuri tapahtui? Kylmät väreet nostavat ihokarvanne pystyyn ja pakokauhu alkaa vallata jo ennestään hermostuneita mieliänne!

Kuinka paljon on aikaa? Miten pääsette pois?

MÖKKI

Päiväkerhon omituiset tapahtumat ja löydökset herättivät enemmän kysymyksiä, kun olisitte halunneet. Viikkokaupalla pohdiskelitte mitä ihmettä oli voinut tapahtua ja liittyikö tähän jotain yliluonnollista. Suurimman osan pystyi selittämään järjellä, mutta se mitä ei, jäi askarruttamaan mieliänne. Osa teistä alkoi näkemään hahmoja, jotka seurasivat kaikkia liikkeitänne. Ainakin siltä tuntui. Ehkä katumus, tai mielikuvitus kiusasivat liikaa. Poliisinkin puheilla kävitte, mutta sieltä tuli vastauksena jyrkkä kielto tilaan menemiselle ja huutoa rikospaikan sotkemisesta. Sakoilla uhkailtiin, mutta niistä ei koskaan kuulunut.

Puoli vuotta myöhemmin puhelimeenne ilmestyi tekstiviesti tuntemattomasta numerosta:

”Olemme tarkkailleet teitä päivästä, jona kävitte päiväkerhon tiloissa. Ymmärrämme, että teillä on kysymyksiä ja uskomme, että olette valmiita kuulemaan niihin vastauksia. Tulkaa illalla kello 23.19 satamamakasiinin taakse. Siirrymme sieltä turvalliseen paikkaan ja selitämme kaiken. On sanomattakin selvää, että tästä ei tule mainita muille mitään.”

Mielenkiintonne herää. Tiedätte, että tämä kuulostaa hämärälle ja vaaralliselle, mutta ette mahda itsellenne mitään. Vastaukset kaikkiin kysymyksiin, jotka ovat vieneet yöunia ja melkein mielenterveydenkin, kuulostaa niin houkuttelevalle, että päätätte ottaa riskin. Illalla vedätte takin niskaan ja ilmoitatte kotiväelle jonkin löyhän tekosyyn ja lähdette suuntaamaan kohti makasiinia.

Se onkin viimeinen muistikuvanne, kunnes heräätte tokkuraisena pimeässä. Sade ropisee kattoa vasten ja hengitys tuntuu raskaalta. Haistatte tunkkaisen mökin, mutta ette näe mitään. Tunnette hupun päänne yllä, sekä kylmän kahleen jalassanne. Mitä on tapahtunut? Missä olen? Olenko yksin?

HYVÄ TIETÄÄ

EMME PÄÄSEKÄÄN TULEMAAN, VOINKO PERUA VARAUKSENI?
Varauksen voi perua 48 tuntia ennen pelin alkua ilman kuluja. Tämän jälkeen perutuista huoneista perimme 50 euron maksun. Peruuttamattomista huoneista perimme täyden hinnan.

SAAKO PAIKALLE TUODA ALKOHOLIA?
Peli on päihteetön. Tarvitset päätäsi ongelmien ratkomiseen, joten sitä ei kannata turruttaa turhilla myrkyillä. Turvallisuussyistä meillä on oikeus evätä peliin pääsy päihtyneiltä henkilöiltä.

ONKO PELEISSÄ IKÄRAJAA?
Meillä ikäraja on 12 vuotta, mutta nuoremmatkin voivat osallistua vanhempien mukana. Ilmoitathan varauksen yhteydessä, mikäli peliin on tulossa alle 12-vuotiaita lapsia.

VOIKO HUONEITA PELATA MUILLA KIELILLÄ?
Henkilökunnalla on kielitaito suomeksi ja englanniksi, mutta osa huoneen materiaaleista on tarjolla vain suomeksi. Sitä ei kuitenkaan ole paljoa. Ongelmien ratkaisussa harvoin tarvitaan kieltä ollenkaan, joten pärjäätte porukalla mainiosti, jos joku teistä pystyy tulkkaamaan lyhyet suomenkieliset tekstit.

VOIKO LIIKUNTARAJOITTEISET OSALLISTUA?
Tilamme luonne valitettavasi estää pyörätuolilla pääsyn tiloihin. Pienemmät rajoitteet eivät todennäköisesti haittaa. Ota kuitenkin meihin ennakkoon yhteyttä niin varmistetaan asia tapaus kohtaisesti.